onsdag 3 februari 2010

Jaha...

och här fortsätter snön falla! Vad är detta? Varför ska det snöa så mycket just nu, nu när jag längtar som mest efter sommar, värme, havet, brunbrända ben, uteserveringar mm. Listan kan göras låååång! Men vi gör det bästa av situationen och klär på oss ALLA kläderna och leker ute vi med. Idag har vi dragit Hugo i pulkan (hade behövt en sittpulka), byggt snögubbe, som Villiam döpte till Mulle Meck, och skottat snö med både spade och grävskopa, så visst kan vi roa oss.

Har fortfarande ingen ork och känner mig lite vinterdeppig. Skulle helst vilja "joina" familjen Gamdrups i Thailand. Herregud vad det ser underbart ut! Längtar till den dagen det kan bli vår tur.

Jag har idag varit och handlat mat men innan jag ens kom utanför vår uppfart hade tagit 20 minuter. Först var jag tvungen att skotta bort all snö som täckte vår uppfart och sen var jag tvungen att borsta bort all snö från bilen. Ja, ni hör ju själva. Jag är inget fan av snö längre. ( om inte jag får åka skidor) Litegrann är bra men nu får det räcka!

Thailand here i come! (in my dreams)





Villiams cykel är begravd i snön


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar