fredag 19 februari 2010

Jaha...

så var det dags igen! Hugo har kräkt ikväll och jag känner mig lite konstig. Nu vet jag inte om det beror på att jag tycker att hela stuationen är jobbig eller för att jag kanske också ska bli dålig? Vi får bara vänta och se helt enkelt.

Båda barnen sover nu. Hugo ligger på en madrass i vardagsrummet. Han somnade väl av utmattning. Stackars liten! Jag hoppas verkligen att Villiam får slippa eländet...

Annars går mina tankar till fam Stein och lilla Viggo som ligger på sjukhuset med en allvarlig infektion. Vi hoppas verkligen att han snart blir bättre! Krya på dig fina lilla!

6 kommentarer:

  1. Emil har blivit magsjuk idag, så då är det väl Hugo det kommer ifrån- sånt är det! Vi kan som sagt inte skydda oss mot allt hjärtat. Får hoppas att det går över snabbt, och att inte alla vi andra får det! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Oh nej! Stackars lilla. Än så länge är det lugnt här. Hoppas att vi alla andra slipper!!! Puss

    SvaraRadera
  3. Hur länge höll Hugo på?
    Emil har kräkt tre gånger, och bajsat ner sig två gånger, sen typ lunch. Nu är det ngn timme sedan, o han sover gptt mellan varven. Skönt det iaf.
    Puss

    SvaraRadera
  4. Hugo kräkte 3-4 ggr under 2 timmars tid sen har det varit lugnt. En ganska mild omgång får jag säga. Ingen annan har blivit sjuk än så länge heller så vi håller tummarna...

    SvaraRadera
  5. Åh vad skönt! Emils vaknade med kräk o bajs i sängen kl 6, sen bara bajs en gång, men vill verkligen inte äta mkt. Lite nan, lite blåbärspuré o vatten. That´s it.. INTE likt honom.. Ja ja, det går ju över så det är bara att bita ihop. Tur att man har tvättmaskin. =) Puss

    SvaraRadera
  6. Glöm inte vätskeersättning. Ge det istället för vatten! Superviktigt att de får i sig de salterna... Hoppas att han kryar på sig snart! Puss

    SvaraRadera