onsdag 23 juni 2010

Sommar och sol, bad i en pool

Nu känns det som att sommaren är här på riktigt! Efter jag hämtat Villiam på dagis sprack det upp och solen tittade fram. Sen har vi varit ute hela eftermiddagen i trädgården. Villiam och Hugo har invigt sandlådan och jag har lagt sten...eller i alla fall gjort ett tappert försök. När Palle kom hem tittade han på det och rynkade näsan. Jag hade gjort en liten nedförsbacke. Inte mitt område helt enkelt!!! Sen grillade vi hemmagjorda hamburgare och satt ute i trädgården och barnen fick en snabbdusch av trädgårdsslangen. Härlig dag helt enkelt. Vi får köpa en liten pool så kan de bada i den istället.

På fredag är det midsommar. Vad ska ni göra? Vi ska ha Mia, Isabel och Jörgen här. Vi ska grilla och äta jordgubbstårta. Smarrigt värre...På dagen ska vi gå till Fredriksdal för riktig midsommarkänsla.

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat ändå med stenläggningen - det hade jag nog aldrig ens fått för mig att prova på! Heja dig! Låter härligt med svensk sommar och bad i trädgården. Ska bli kul att ses när jag landar på svensk mark igen! Och absolut - koftan är din om jag någonsin tröttnar :) Kollade efter skorna igår men alla var slut...poppis med andra ord. Sorry for that! Puss Lollo

    SvaraRadera